divendres, 12 d’abril del 2013

De Salem a l'antic Molí de la Font de Cantal i la Serreta

És un lleuger passeig per "estirar les cames" i prendre el sol. La primera part corre junt a una rambleta amb molta vegetació. Una vegada s'arriba al molí s'ascendeix cap a la serreta, on trobarem bones vistes de la zona.
Des del nucli de Salem hi ha dos camins per arribar fins la Font de Cantal. Nosaltres agafàrem el que ix just al passar per la porta de la fàbrica de sabatilles de la Salemera. Fins arribar al Molí de la Font de cantal el camí és molt ample. És una pista per on també es podeu trobar cotxes encara que molt poc a sovint. Esta primera part transcorre entre camps d'oliveres i garrofers i alguna que altra caseta que els últims anys han construït a la vora d'este camí. Una vegada passem estes cases, arribem a la part més baixa del barranc per on voreu córrer l'aigua, la qual cosa depén de l'època de l'any que féu el passeig i si ha sigut un bon any de pluges.  Si seguim este curs d'aigua  i ens desviem per un caminet que ix cap a la dreta arribarem a l'antic llavador.
Restes de l'antic llavador
El temps no l'ha tractat massa bé i està  prou desfet. És una llàstima que l'Ajuntament no dedique esforços per cuidar-lo, netejar la zona i ficar-lo en valor. Junt al llavador hi ha una xicoteta caiguda d'agua.
Si tornem a la pista i caminen uns metres més endavant vorem a la dreta l'antiga conducció d'aigua que arribava fins el molí.
Cap a la dreta hi ha un pontet que creua cap a la casa sobre el curs de l'aigua, heu de passar per este pont per continuar la ruta. Si continuàreu recte per la pista arribaríeu fins Ràfol de Salem.
La casa de l'Antic Molí de la Font de Cantal és propietat privada però la zona del pontet és d'accés públic i és un bon lloc on descansar i fer un mosset.
El camí que heu de continuar cap a la Serreta passa per la dreta de la casa, tot just al costat del galliner. No està senyalitzat però és una senda molt clara i sense pèrdua. És l'única pujada que trobareu en esta ruta, és molt lleugera i sense cap dificultat.
Entrada al Camí del Cementeri
Quan arribeu a la part més alta, s'obri la vegetació i apareix una esplanada ampla amb pins. És un bon lloc per poder jugar amb els xiquets. Des d'ací tornarem al poble pel camí del cementeri.

Consells pràctics: El dia que férem esta ruta feia fred, no oblideu dur un gorro d'hivern encara que el sol brille fort i esteu en primavera. A més el mocador és un gran recurs que funciona, ens va anar molt bé per tapar-li un poc l'aire fred del matí. Esta ruta si la feu de bon matí i en hivern és molt freda, almenys la primera part quan s'endinseu en el barranc que no li pega molt el sol.