divendres, 25 d’abril del 2014

Ruta del Barranco Resinero (Bejís)

A finals de febrer vam fer una ruta molt interessant a Bejís, a més de 1000 metres d'altura i en un entorn de vistes fantàstiques i boscos de mitja muntanya espectaculars. Fins i tot ens va caure una xicoteta nevada que li va donar molt de color (si bé també ens vam posar un poc nerviosets per si la cosa es liava massa). Junt a nosaltres, uns bons amics del Grup d'Aventura de Foios, amb els que sempre és un plaer compartir muntanyes.

Gaudint les vistes del Barranc del Resinero (i morts de fred!)
Hem considerat que esta ruta és de dificultat moderada pels problemes que vam tindre al creuar el barranc del Resinero, com després explicarem. Tanmateix, és una ruta molt recomanable per passar un matí d'allò més entretingut.

La ruta comença en un punt de l'anomenat Camí del Molinar (segons el mapa topo-ràster de l'IGN que podeu consultar en Wikiloc). Per arribar al punt d'eixida cal travessar Bejís i continuar pel camí de l'Ombria seguint el riu sense creuar-lo en cap moment, fins al punt indicat al track, on vam deixar els cotxes. El camí de l'Ombria i el del Molinar realment, i tal i com es mostra al mapa de l'IGN, és el mateix, sols que en eixir de Bejís s'anomena "de la Ombria", mentre que a la zona on aparcàrem ja rep el nom de Camí del Molinar. Des d'este punt vam començar a caminar sempre paral·lels al Palància per la mateixa pista on havíem deixat els cotxes. Aproximadament a 1,5 km creuarem el Resinero per seguir el sender. Està la possibilitat de continuar cap a la dreta i fer la visita al naixement del Palància, però eixa ruta la vam deixar per més avant. Vam seguir, doncs, les indicacions del Resinero. A partir d'este punt la pista comença  a pujar àgilment, fins els vora 980 metres d'altura després d'un parell de revoltes (a uns 2,2 km del punt d'eixida) i vora 1000 metres un km després. Les vistes de la vall del Barranc del Resinero en este tram són espectaculars.

Després d'uns centenars de metres, començàrem a descendir i la pista s'acabà en arribar al barranc. I ací és on vam tenir alguns problemes amb el GPS i el punt per on calia creuar. Si aneu amb compte podreu trobar unes marques blaves que indiquen el punt exacte per on creuar.

En perdre la senda, fins i tot vam haver de trepar... i Joan, dormint!

Cert és que poden passar prou desapercebudes, així que vigileu. Estan tan sols a uns 200 metres des que desapareix la pista. Una vegada travessat el barranc la vegetació és més densa, i pot complicar en alguns punts el trànsit amb la motxilla, però rés que no es puga solucionar! Cal seguir el recorregut vora barranc un quilòmetre aproximadament fins una senda que puja cap a l'esquerra i trepa en direcció a les llomes al SE de la Peñascabia (Lomas de la Muela). Des del punt on hem tombat cap a l'esquerra per deixar el barranc a la nostra esquena (1020 metres d'altura aproximadament) fins a l'eixida a la pista que caldrà agafar  (a uns 1125 m d'altura) sols s'avancen uns 500 metres, però la pujada és d'uns 100 metres, així que probablement, com nosaltres, la suareu... però val la pena!

Ja de tornada, amb el Peñascabia al fons
A partir d'este punt encara continuàrem guanyant altura, però ara de forma molt més tranquil·la. Cal seguir la pista, anomenada "Camino de los Tajos" per l'ombria del Peñascabia, i disfrutar del paisatge a un i altre costat del camí. Passat poc més d'un km de pista, s'assoleix l'altura màxima del recorregut, uns 1175 m. I des d'eixe punt començàrem a descendir, primer pausadament i després de forma més ràpida cap al lloc on havíem deixat els cotxes. Ull: després d'uns 3 km de pista cal agafar una senda a l'esquerra que baixa molt ràpida cap al Palància i ens portarà a la pista que havíem agafat al principi del recorregut per tornar als cotxes.

Una ruta que, cal insistir, malgrat hem qualificada de moderada, val la pena per la seua espectacularitat. No deixeu de fer-la, però pareu atenció al punts conflictius per no perdre-vos (encara que tampoc no és que tinga massa pèrdua) i prepareu-vos per suar en alguna que altra pendent. Disfruteu!

Característiques de la ruta:
Circular: 9,33 km.
1174 m - punt més alt
866 m - punt més baix
414 m - desnivell  de pujada
Temps en moviment: 3 hores aprox
Edat dels bebés: 16 mesos (Joan)