diumenge, 13 de novembre del 2016

Circular pel Castell d'Aielo (Vall d'Albaida)

La ruta de hui ens ha dut de nou a la Vall d'Albaida, en esta ocasió al Castell d’Aielo o de Rugat - la majoria de referències que hem trobat l'anomenen Castell d'Aielo però la nostra sorpresa ha sigut que al llarg de tot el sender es fa referència al Castell de Rugat. És una ruta senzilla, ideal per anar amb els menuts. Hui hem fet esta excursió gràcies a l'organització del Club de muntanya AGDA de Salem, al qual pertanyem tota la família. Les eixides del Club es plantegen amb dos possibilitats, una llarga per als més muntanyers i una curta per a totes les edats. En total han sigut uns 6 km on hem pogut gaudir de la meravellosa ombria de la serra del Benicadell.
El grup ha estat conformat per 6 adults, 4 menuts senderistes d’entre 4 i 11 anys i Guillem en la motxilla, i la ruta ha deixat amb molt bon sabor de boca a tots i totes!

El recorregut és el sender SLCV-43, i ens porta del poble d’Aielo de Rugat al castell i tornada per una circular, per tant la ruta pot iniciar-se on vulgueu. Nosaltres hem optat per pujar amb els cotxes un poc més amunt del Molí d’Aielo per tal de començar directament l'ascensió cap al Castell per la senda de l'ombria. Si consulteu el mapa del wikiloc fixeu-vos que des d’on hem deixat els cotxes cal tornar enrere uns metres per la carretera per començar a pujar. De seguida voreu una fita amb les indicacions. És una senda estreteta, molt entretinguda, per la qual poc a poc però sense parar anireu ascendint-hi cap al Castell entre pins, coscoll, algunes falagueres… una vegetació ombrívola que malgrat la sequera es conserva prou exuberant. Sense pèrdua i després d’uns quaranta minuts de caminar, arribareu al Castell.

El castell és una fortificació d'origen musulmà que formava part del sistema defensiu de la taifa de Xàtiva i protegia la serra del Benicadell. És un lloc estratègic des d’on hem pogut veure clarament el castell de Xàtiva, el de Carrícola i l’ermita de Castelló de Rugat. Les vistes són fantàstiques i hem aprofitat per esmorzar i gaudir del solet del novembre.

En baixar del castell, hem agafat la senda que baixa per l’altre vessant en direcció a Aielo. Esta senda baixa xino-xano cap a la font de Ferri. Hem travessat alguns enllaços i desviaments per visitar altres indrets de segur ben interessants, però nosaltres hem optat per no deixar la senda principal. Encara que no té cap pèrdua, en el track teniu assenyalats alguns punts on hi ha possibilitat de desviar-se.
Hem continuat baixant fins arribar finalment a la font de Ferri, això sí, fent alguna paradeta en un arbocer per prendre forces!

La font de Ferri marca una bona fita en el recorregut. Ací és creua el nostre sender amb la Ruta de l’aigua de Montitxelvo, que ja vàrem fer fa temps i tenim encara pendent de contar-vos (així de desastres  som!). Dissortadament la sequera quasi ha fet desaparèixer la font, de la que ara sòls brollava un filet d’aigua quan era normal que tinguera un bon toll. En qualsevol cas és un raconet molt agradable.

En passar la font cap a l’esquerra entre baladres de bona talla, hem eixit a una pista formigonada on està la cruïlla de diversos senders i hem tombat cap a l'esquerra per seguir la carretera fins Aielo.

Com que els cotxes ens estaven esperant més enllà del Molí, ara cal seguir els senyals del sender, travessar el poble i pujar per la carretera fins el Molí. Com que els menuts ja ho havien donat tot i s’havien portat com uns campions els hem deixat jugar en el parc que hi ha de vora el llavaoret i el Molí mentre alguns dels majors hem pujat fins els cotxes.

Un matí molt bonic que hem gaudit tots, ens ha acompanyat el bon oratge (quin plaer dóna anar en màniga curta al mes de novembre), els companys de viatge (no hi ha res millor per als xiquets que anar amb més xiquets per la muntanya, i no hi ha res millor per als pares que sentir les rialles dels menuts i que cap d'ells pronuncie eixa frase tantes vegades sentida... Estic cansat!) i un trajecte que ha estat tota una sorpresa no sols pel paratge i les vistes, sinó també per les bones condicions del sender i la bona senyalització. Apunteu-vos-la, us la recomanem encaridament!

Característiques de la ruta:
Circular: 6,14 km
Desnivell: 275 m
Temps en moviment: 2h 30 min. aprox. (amb molta calma)
Edat dels xiquets: 4 anys (Joan), 5 anys (Vero), 6 anys (Noa), 11 anys (Iria) i 21 mesos (Guillem dins la motxilla)

Powered by Wikiloc

2 comentaris :

Ens interessen moltíssim les vostres experiències, voleu compartir-les amb nosaltres?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...