dimecres, 19 d’abril del 2017

La Senda de les Fontetes (Benicadell, Vall d'Albaida)

A l’ombria de la Serra del Benicadell, tot just sota les seues imponents parets se situa una sendeta poc coneguda però meravellosa: la senda de les Fontetes.

És una senda molt fàcil i familiar, i que ara, després de tot el que ha plogut este hivern, està plena de flors, i verda, molt verda! El recorregut que vàrem fer nosaltres és lineal, amb uns 3 km d’anada i altres tants de tornada, i amb un lleuger desnivell positiu d’uns 200 m. (açò és important, perquè no sabem bé per quina raó en el wikiloc marca un desnivell de més de 600 m. No feu cas!).

On comencem?

Nosaltres vàrem començar en el lloc que anomenem el Portet, punt des d’on ixen varies sendes: una que baixa cap al calvari de Ràfol de Salem, la que puja cap a la Casa de les Planisses (i que serà la que seguirem), i altra que no està assenyalada i que baixa cap a la Font d'Elca, a Salem. Primer: per arribar al Portet en cotxe cal anar al Ràfol de Salem, i pujar per la carretera que travessa el poble en direcció a Beniatjar fins una pista forestal que puja cap a la Casa de les Planisses o dels guardes, i des d'on es puja al cim del Benicadell. Esta pista ix a l'esquerra.
Una vegada l'agafeu, cal pujar fins una corba tancada en el coll del Portet. Ho reconeixereu per les fites dels senders. Arrimeu el cotxe que no moleste, i busqueu la senda ampla (sembla pràcticament una pista) cap a la casa de les Planisses, i que trenca a la dreta, cap amunt, uns metres més enllà d'on deixàvem el cotxe.

A partir d'ací a gaudir del camí sense cap dificultat.
En tota la senda sols hi ha un parell de bifurcacions, i en els dos casos està clarament indicada la direcció cap a Les Fontetes.

Uns 3 km després arribareu a la vostra destinació​: un raconet tranquil i agradable, amb una fonteta i una basseta, taules i bona ombra, que ara, després de les pluges d'este hivern està preciós!

Gaudiu de les vistes a la serra del Benicadell, descanseu, i torneu al cotxe pel mateix camí, o pugeu a la casa de les Planisses, que està tot just damunt, o aventureu-vos per les moltes sendes i camins, i gaudiu de la natura!

Una recomanació: proveu a contar històries de por quan s'endinseu dins de camins frondosos i voreu com de bé que ho passen. Nosaltres ho férem de tornada i va ser molt divertit i molt #EspantaLaPor. Este dia el gaudirem amb uns poquets amics del Club de Muntanya AGDA i va ser tot un plaer! ;)

Característiques de la ruta:
Lineal: 6,37 km (anada i tornada)
Desnivell: 200 m més o menys (Wikiloc ens ha fallat esta vegada)
Temps: 3 hores i 54 min amb parada per dinar a Les Fontetes inclosa i totes aquelles necessàries al llarg de la ruta per buscar floretes, fer fotos, etc.
Edat dels xiquets: 4 anys (Joan), 2 anys (Guillem dins la motxilla), Iker (10 anys) i Claudia (9 anys)